περιγραφή
Ο Αιωροπτερισμός χρονολογείται από την εποχή του Λεονάρντο ντα Βίντσι, του οποίου τα σκίτσα απεικόνιζαν την επιθυμία του για ανθρώπινη πτήση. Μέσα από τα γεγονότα και τη μυθοπλασία, ο Αιωροπτερισμός έπαιξε σημαντικό ρόλο στο όνειρο του ανθρώπου να πετάξει στα ύψη μαζί με τα πουλιά.
Το να προσπαθήσεις να περιγράψεις την αίσθηση του να πετάς με ένα αιωρόπτερο είναι σχεδόν αδύνατο. Είναι ό,τι νομίζεις ότι θα ήταν (και μάλλον περισσότερο). Ένας πρόσφατος μαθητής το συνόψισε ως εξής: «Όλη μου τη ζωή ονειρευόμουν να πετάξω. Ο Αιωροπτερισμός είναι το πιο κοντινό πράγμα που έχω βρει να ταιριάζει με αυτό το συναίσθημα στα όνειρά μου. Είναι το καλύτερο πράγμα που έχω κάνει ποτέ». Ή όπως είπε ο Λεονάρντο ντα Βίντσι.
<<Μόλις γευτείς την πτήση, θα περπατήσεις στη γη με τα μάτια σου στραμμένα προς τον ουρανό, γιατί εκεί ήσουν και εκεί λαχταράς να επιστρέψεις>>.
Τα αιωρόπτερα έχουν εξελιχθεί από το αρχικό εύκαμπτο φτερό του Francis Rogallo (όπως περιγράφεται στην Ιστορία) στα σύγχρονα ιπτάμενα θαύματα. Τα αιωρόπτερα είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αεροσκαφών ή ανθρακονήματα, συρματόσχοινα από ανοξείδωτο χάλυβα και Dacron (από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένα τα πανιά ιστιοπλοϊκών) και ζυγίζουν μεταξύ 30 και 40 κιλά. Αν και τα αιωρόπτερα πετούν συνήθως μεταξύ 40 και 50 κμ, μπορούν να φτάσουν ταχύτητες άνω των 110 κμ και έχουν λόγο ολίσθησης έως και 16:1. Αυτό σημαίνει ότι πετούν 16 μέτρα προς τα εμπρός για κάθε μέτρο υψομέτρου που χάνουν όταν πετούν σε ήρεμο αέρα.
Τα αιωρόπτερα μπορούν να αντέξουν περισσότερες δυνάμεις G από πολλά μονοκινητήρια αεροσκάφη και μπορούν να αναδιπλωθούν σε ένα σάκο μήκους 5,5μ έως 6μ και διαμέτρου 30εκ και να μεταφέρονται εύκολα στην οροφή ενός αυτοκινήτου. Η πρηνή θέση των πιλότων όταν πετούν δίνει στο πιλότο την αίσθηση ότι πετάει σαν πουλί.
Για να πετάξει για ώρες και για μεγάλες αποστάσεις ένα αιωρόπτερο πρέπει να μπορεί να κερδίσει ύψος ή, τουλάχιστον, να διατηρήσει ύψος. Αυτό είναι μια πρόκληση αφού τα αιωρόπτερα δεν έχουν κινητήρες. Σαν ένα γιγάντιο χάρτινο αεροπλάνο, αφού μεταφερθεί στον αέρα, ένα αιωρόπτερο τραβιέται συνεχώς προς το έδαφος από τη βαρύτητα.
Ο μόνος τρόπος για να το καταπολεμήσετε αυτό είναι να βάλετε το αιωρόπτερο στον αέρα που ανεβαίνει πιο γρήγορα από ότι το αιωρόπτερο κατεβαίνει. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι το αιωρόπτερο μπορεί να κερδίσει ύψος ή τουλάχιστον να διατηρήσει το ύψος του. Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τρόποι που μπορεί να συμβεί αυτό.
Το πρώτο είναι κυκλώνοντας με το αιωρόπτερο σε μια θερμή μάζα αέρα (θερμικό), το οποίο είναι μια στήλη θερμού ανερχόμενου αέρα.
Το δεύτερο είναι με το πέταγμα του αιωρόπτερου σε «δυναμικό» που δημιουργείται όταν ο άνεμος χτυπά ένα εμπόδιο όπως ένα βουνό ή λόφο και εκτρέπεται προς τα πάνω. Όσο το αιωρόπτερο παραμένει στον αέρα που κινείται προς τα πάνω, θα παραμείνει ψηλά, αλλά μόλις πετάξει έξω από τον αέρα που κινείται προς τα πάνω, το αιωρόπτερο θα αρχίσει να κατεβαίνει ξανά απαλά.
Το να κάνετε κύκλους σαν ένα πουλί μέσα σε μια θερμή μάζα αέρα ή το να πετάτε πάνω από μια οροσειρά είναι μια εμπειρία που δεν θα ξεχαστεί ποτέ.
Υπάρχουν πολλά διαφορετικά πεδία στα οποία μπορείς να ασχοληθείς με τον Αιωροπτερισμό. Υπάρχουν εκείνοι που απολαμβάνουν απλές βόλτες από την κορυφή του λόφου μέχρι το κάτω μέρος του λόφου. Μερικοί απολαμβάνουν την πτήση σε δυναμικό στις πλαγιές των βουνών. Υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να κερδίσουν χιλιάδες μέτρα υψόμετρο και να πετάξουν μεγάλες αποστάσεις. Ο Αιωροπτερισμός είναι ένα άθλημα προόδου – είναι πραγματικά ένα δια βίου άθλημα με μια ζωή μάθησης.
Address List
- Αεροδρόμιο, Δεκέλειας, Αχαρνές 136 77
- info@enara.hang-gliding.gr
Social Networks
- ENARA
- @twitterhandle
- insta_account
EN.AR.A.
- Αεραθλητικό σωματείο αναγνωρισμένο από την ΓΓΑ.
- Μέλος της Ελληνικής Αεραθλητικής Ομοσπονδίας.